کد خبر: 189047
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۵۶؛

اتومبیل‌های ژاپنی در تلاش برای تسخیر بازار ایران

روزنامه اطلاعات روز شنبه ۲۱ خرداد سال ۱۳۵۶ در گزارشی نوشت: تویوتا، مزدا، سوبارو، داتسون، گالانت و سوزوکی، سواری های ساخت ژاپن هم اکنون تعداد چشمگیری در بازار اتومبیل ایران وارد شده اند و متقاضیان فراوان دیگری نیز در لیست انتظار خرید، چشم‌به راه تحویل اتومبیل‌های سواری ژاپنی هستند. بیشترین رقم در بازار سواریهای ژاپن را در حال حاضر تویوتا در اختیار دارد بویژه دو مدل کرولا و کارینا که در رده اتومبیل‌های مشمول تخفیف عوارض گمرکی قرار دارند. مزدا گالانت، سوبارو، داتسون و سوزوکی در ردیفهای بعدی هستند.

اتومبیل‌های ژاپنی در تلاش برای تسخیر بازار ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز شنبه ۲۱ خرداد سال ۱۳۵۶ در تیتر یک خود از تغییر میزان مالیات در مناطق مختلف کشور برای هماهنگی و پیشرفت استان‌ها خبر داده است. این روزنامه از روبه اتمام بودن افزایش بی رویه قیمت مسکن خبر داده و به نقل از محمدرضا پهلوی آورده است که پرداختن نصف حقوق بابت کرایه مسکن غیر قابل قبول است.

یکی دیگر از تیترهای روزنامه امروز اطلاعات اختصاص دارد به سپاهیان دانش که در این خبر آمده است که این گروه من بعد به محل سکونت خود اعزام‌ میشوند و هزار سپاهی دانش و راهنمای تحصیلی هر سال به دانشگاه‌ها راه می یابند. این روزنامه همچنین اضافه کرده که هزار دختر و پسر ایرانی در مدارس فنی انگلیس مشغول تحصیل هستند.

IMG_20240610_071923_603

خبر یک حادثه تروریستی در کشور هلند هم در صفحه اول روزنامه کار شده و دیگر تیتر شاخص، هم اینکه تاریخ و ثبت نام مدارس اعلام شد و من بعد مدارس برای ثبت نام دو روز در هفته باز هستند.

به صفحه سوم‌ روزنامه می رویم‌. به خبری در رابطه با تلاش شرکتهای اتومبیل سازی ژاپن برای تسخیر بازار ایران بر می خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

اتومبیل‌های ژاپنی برای تسخیر بازار اتومبیل ایران در تلاش هستند

تویوتا، مزدا، سوبارو، داتسون، گالانت و سوزوکی، سواری های ساخت ژاپن هم اکنون تعداد چشمگیری در بازار اتومبیل ایران وارد شده اند و متقاضیان فراوان دیگری نیز در لیست انتظار خرید، چشم‌به راه تحویل اتومبیل‌های سواری ژاپنی هستند.

بیشترین رقم در بازار سواریهای ژاپن را در حال حاضر تویوتا در اختیار دارد بویژه دو مدل کرولا و کارینا که در رده اتومبیل‌های مشمول تخفیف عوارض گمرکی قرار دارند. مزدا گالانت، سوبارو، داتسون و سوزوکی در ردیفهای بعدی هستند.

IMG_20240610_071923_726

کارخانجات اتومبیل سازی ژاپن با برقراری تسهیلات تازه برای واردات ماشین های با ظرفیت ۱۴۵۰ تا ۱۸۰۰ سی سی که از جانب ایران در دو سال گذشته برای آنها تخفیف ویژه برقرار شده است فعالیت وسیعی را برای بازار پر مصرف و تشنه اتومبیل ایران آغاز کرده اند و خط ساخت خود را بیشتر به تولید اتومبیل های باب ایران اختصاص داده اند. به همین دلیل فروش مدلهای مختلف تویوتا در ایران در سال از ۷۰ هزار دستگاه تجاوز می کند و هم اکنون برای دو مدل از تویوتا حداقل ۳ ماه انتظار نوبت وجود دارد.

معمولا مسافران نوروزی و مسافران فصلی بویژه گروهی از ایرانیانی که برای حج عمره به عربستان رفته بودند و یا به کشورهای عربی سفر کرده اند همراه خود اتومبیل‌های ژاپنی مشمول تخفیف گمرکی به ایران آورده اند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر