کد خبر: 186639
A
۲۴ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از مذاکره با آیت الله خامنه ای برای رفع توقیف مطبوعات

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۴ سال پیش در چنین روزی نوشت: شب میهمان رهبری بودم کسالت دارند و خسته‌اند‌، گفتند امروز آقایان مهدی کروبی، بهزاد نبوی، محمدعلی نجفی، محمدرضا خاتمی و محمد سلامتی آمده‌اند و خواسته‌اند که به توقیف روزنامه‌ها پایان داده شود، آقای نجفی و نبوی بد حرف زده‌اند و ایشان برخورد تندی با آن‌ها کرده‌اند‌. گفتند آقای خاتمی رییس جمهور هم امروز عصر برای کم‌ شدن فشار از روی مطبوعات درخواست شفاعت داشت ولی رهبری خطر این وضع مطبوعات را برای او و آن‌ها توضیح داده است

روایت هاشمی رفسنجانی از مذاکره با آیت الله خامنه ای برای رفع توقیف مطبوعات

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز سه شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۷۹، مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای در رابطه با کم‌ شدن فشار از مطبوعات را روایت کرده است. 

آقای علی لاریجانی رییس سازمان صداو سیما آمد گفت بعد از توقیف روزنامه صبح امروز، آقای هاشمی شاهرودی خواسته رفع توقیف بشود چون امروز دادگاه آقای سعید حجاریان است. سه ساعت فیلم کنفرانس برلین را نیز آورده بود و برای انتشار بخشی دیگر در تلویزیون مشورت کرد. گفتم پس از دیدن نظر می‌دهم. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۴ سال پیش در چنین روزی نوشت: شب میهمان رهبری بودم کسالت دارند و خسته‌اند‌، گفتند امروز آقایان مهدی کروبی، بهزاد نبوی، محمدعلی نجفی، محمدرضا خاتمی و محمد سلامتی آمده‌اند و خواسته‌اند که به توقیف روزنامه‌ها پایان داده شود، آقای نجفی و نبوی بد حرف زده‌اند و ایشان برخورد تندی با آن‌ها کرده‌اند‌. گفتند آقای خاتمی رییس جمهور هم امروز عصر برای کم‌ شدن فشار از روی مطبوعات درخواست شفاعت داشت ولی رهبری خطر این وضع مطبوعات را برای او و آن‌ها توضیح داده است. گفتند آقای عبدالله نوری دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به حساب نیاید. آقای خاتمی گفته است که اگر ده روز صبر می‌کردند خود او آن‌ها را اصلاح می‌کرد و ایشان گفته‌اند که بارها به او تذکر داده‌اند و عمل نکرده.

 امروز در چند دانشگاه در مخالفت با تعطیلی جراید تظاهرات بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر