کد خبر: 186464
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۵۵؛

کوپن تریاک ده‌ها هزار معتاد لغو می‌شود

صفحه اول امروز یک‌شنبه ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۵ روزنامه اطلاعات یک صفحه پر از اخبار حوادث است. این روزنامه به فاجعه تازه ای در جاده هراز اشاره کرده است که مینی بوس با مسافرانش زیر خروارها سنگ مدفون شده که سه کشته و ۵۰ مجروح بر جای گذاشته است. ریزش کوه در جاده هراز همچنان ادامه دارد و دو روز قبل هم خودروی مهندس احمدعلی ابتهاج و خانواده وی پس از ریزش کوه در همین جاده به رودخانه سقوط کرد که به کشته شدن وی و تعدادی از همراهانش انجامید که یک باکس بزرگ از تیتر و عکس در قسمت راست

کوپن تریاک ده‌ها هزار معتاد لغو می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول امروز یک‌شنبه ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۵ روزنامه اطلاعات یک صفحه پر از اخبار حوادث است. این روزنامه به فاجعه تازه ای در جاده هراز اشاره کرده است که مینی بوس با مسافرانش زیر خروارها سنگ مدفون شده که سه کشته و ۵۰ مجروح بر جای گذاشته است. ریزش کوه در جاده هراز همچنان ادامه دارد و دو روز قبل هم خودروی مهندس احمدعلی ابتهاج و خانواده وی پس از ریزش کوه در همین جاده به رودخانه سقوط کرد که به کشته شدن وی و تعدادی از همراهانش انجامید که یک باکس بزرگ از تیتر و عکس در قسمت راست صفحه اول روزنامه به همین موضوع اختصاص دارد. سیل هم در خراسان خسارات زیادی بر جای گذاشته است. یک اتوبوس هم با ۲۵ مسافر در جاده تبریز - میانه به داخل رودخانه سقوط کرده که تصویر نیم تای پایینی روزنامه به همین موضوع اختصاص دارد.

IMG_20240424_065336_863

اما سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" اختصاص دارد  به لغو کوپن تریاک ده‌ها هزار معتاد که از سوی وزیر رفاه و تندرستی چگونگی اجرای  آن اعلام شده است. متن این خبر که در صفحه سوم‌ روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

کوپن همه معتادان کمتر از ۵۰ ساله لغو می‌شود و این‌ گروه پس از آنکه برای معالجه به بیمارستان‌های مخصوص اعزام شدند برای همیشه از دریافت کوپن محروم خواهند شد. برای ترک اعتیاد ده‌ها هزار نفر معتاد تریاک و هیروئین و مواد مخدر دیگر بیش از ۷ بیمارستان با قریب دو هزار تخت و ۲۵۰۰ نفر کادر نیروی درمانی مخصوص در تهران و برخی شهرهای دیگر تجهیز شده اند. از سویی دیگر اقداماتی در جریان است تا در نقاط دیگر کشور هم در آینده بسیار نزدیک ۵۰۰ تختخواب تجهیز شوند.

IMG_20240424_065337_536

دکتر شیخ الاسلام زاده وزیر تندرستی و رفاه در این زمینه به خبرنگار ما گفت؛ خوشبختانه مقدمات امر تهیه شده و ما آماده و مجهز برای مداوای معتادین هستیم. وی گفت، با رسیدگی هایی که در مورد اعتیاد بعمل آمده، هیچ بیماری وجود ندارد که درمانش احتیاج به هیروئین و تریاک داشته باشد. بعضی ها ادعا دارند که دوای فلان درد تریاک یا هیروئین است که این ادعا کذب محض است. بر اساس همین برداشت دقیق صحیح و علمی تصمیم‌ گرفته شد که کوپن های قبلی در طول چهار ماه لغو شود و با شرایط و ضوابط جدید فقط به عده ای نیازمند واقعی کوپن داده شود. بنابراین به تمام افرادی که زیر ۵۰ سال قرار دارند کوپن داده نمی‌شود و لذا باید تحت معالجه قرار بگیرند. بین پنجاه تا شصت ساله ها نیز فقط به اشخاصی کوپن داده می‌شود که یک کمیته پزشکی متشکل از متخصصین واگذاری کوپن به آنها تجویز کند. این عده خیلی محدود و معدود خواهند بود. به افراد معتاد شصت سال به بالا کوپن داده خواهد شد اما در این قسمت هم طوری اقدام خواهد شد که میزان تریاک آنان بتدریج کاهش یابد بطوریکه حداکثر در روز به ۲/۵ گرم برسد.

وی در پایان افزود؛ گزارش‌های رسیده حاکیست که در بعضی از  میهمانی‌ها بساط تریاک کشی برپا می‌شود و موقعیکه مامورین آنها را کشف می کنند به ادعای داشتن یک کوپن مجوز قانونی می تراشند در آینده این نوع معاذیر پذیرفته نمی‌شود و هر کس کوپن داشته باشد باید بطور انزوا و انفرادی بکشد و در یک جلسه عمومی، میهمانی یا در جشن، پلیس دیگر این نوع مجوز و بهانه را نخواهد پذیرفت و مرتکبین دستگیر و بشدت تعقیب و تنبیه خواهند شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر