کد خبر: 186226
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۵۹

سهراب سپهری درگذشت/ستاد بسیج ملی تشکیل می شود

صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز ۳ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ را مشاهده می نمایید. سخنان رئیس جمهور بنی صدر در اجتماع بزرگ مردم تهران برای بازگشایی دانشگاهها تیتر یک آن است که گفته است اراده ملت باید در همه جا حاکم شود. وی اضافه کرده پاسداران موظفند هرکس به هر عنوان حتی به نام اسلام به نام امام یا شورای انقلاب و رئیس جمهوری با چوب و چماق و یا غیر خواست برخورد ایجاد کنند فورا دستگیر کنند.

سهراب سپهری درگذشت/ستاد بسیج ملی تشکیل می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ را مشاهده می نمایید. سخنان رئیس جمهور بنی صدر در اجتماع بزرگ مردم تهران برای بازگشایی دانشگاهها تیتر یک آن است که گفته است اراده ملت باید در همه جا حاکم شود. وی اضافه کرده پاسداران موظفند هرکس به هر عنوان حتی به نام اسلام به نام امام یا شورای انقلاب و رئیس جمهوری با چوب و چماق و یا غیر خواست برخورد ایجاد کنند فورا دستگیر کنند.

امام خمینی هم بمناسبت شهادت آیت الله صدر سه روز عزای عمومی اعلام کردند و خبر دیگر هم‌ به درگذشت سهراب سپهری اختصاص دارد که پس از یک دوره طویل بیماری در سن ۵۱ سالگی درگذشت. دانشگاه‌ها هم بدنبال تخلیه دفاتر سیاسی از سوی گروه‌های سیاسی از امروز کار خود را آغاز کردند و بر اساس گزارش‌های رسیده ۱۵ نفر در زد و خوردهای دانشگاهی دیروز در رشت، اهواز و زاهدان کشته شدند. دکتر بهشتی هم اعلام کرده است که باید بسرعت به سمت استحکام مدیریت مملکت گام برداریم و در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مرکز، محاکمه دو وزیر رژیم گذشته - همایون جابر انصاری و فرخ رو پارسای - آغاز شده است.

اما اطلاعیه روابط عمومی ستاد بسیج ملی درباره عملکرد این نهاد تازه تاسیس، سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240422_071319_243

در رابطه با چگونگی فعالیت بسیج ملی، روابط عمومی ستاد بسیج ملی اطلاعیه ای بدین شرح انتشار داد.

بسمه تعالی

اطلاعیه شماره یک:

تداوم انقلاب و عینیت خط رهبری و حفظ موضع ضد امپریالیستی جز با بسیج ملی در ابعاد فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی امکان‌پذیر نیست. از این رو بسیج ملی که بدستور امام امت و تایید و تصویب شورای انقلاب و با پشتیبانی کامل مردم تشکیل گردید بدون وابستگی گروهی به موازات تشکیل ارتش بیست میلیونی به آموزش‌های لازم در جهت بسیج عمومی می‌ کوشد از اینرو نکات زیر لازم به یادآوری است؛

۱- از تمام نهادها و موسسات اسلامی انتظار دارد بمنظور عدم مداخله در امور یکدیگر از ارائه نظرات مربوط به بسیج خودداری فرمایند.

IMG_20240422_071319_030

۲- اطلاعیه و اعلامیه های ستاد بسیج ملی فقط از طریق روابط عمومی این ستاد در اختیار رسانه های گروهی گذاشته می‌شود.

۳- ستاد بسیج ملی(ارتش بیست میلیونی) با موضع ضد امپریالیستی که دارد ضمن آمادگی کامل به مداخله در امور جزئی و فرعی و موضع گیریهای گروهی باستثنای مواقع ضروری و آنهم تنها به دستور مقام فرماندهی کل قوا عمل نخواهد کرد.

۴- مسئولیت‌های حوزه های عملیاتی و دیگر مسائل ضروری در رابطه با ستاد بسیج ملی را در اطلاعیه های بعدی به آگاهی همگان خواهیم رساند.

ستاد بسیج ملی

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر