کد خبر: 184185
A

فروش خودروهای تسلا برای اولین‌بار از ۲۰۲۰ با افت سالانه مواجه شد

تسلا در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی ۳۸۶,۸۱۰ خودرو تحویل داده که تقریباً ۱۰۰ هزار خودرو از سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ کمتر بوده است.

فروش خودروهای تسلا برای اولین‌بار از ۲۰۲۰ با افت سالانه مواجه شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ تسلا در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، ۳۸۶,۸۱۰ خودرو تحویل داده است که نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته میلادی کاهش ۸.۵ درصدی را نشان می‌دهد. تحلیلگران انتظار تحویل حدود ۴۵۷ هزار خودرو را برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ داشتند. این میزان کاهش از سال ۲۰۲۰ بی‌سابقه بوده است؛ در آن سال به‌دلیل همه‌گیری کرونا، این شرکت با مشکلاتی مواجه شده بود.

براساس گزارش بلومبرگ، تسلا تنها ۳۸۶,۸۱۰ دستگاه خودرو را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ تحویل داده است که تقریبا ۱۰۰ هزار خودرو از میزان تحویل سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ فاصله دارد. همچنین این شرکت در سه‌ماهه اول سال گذشته میلادی حدود ۴۲۲,۸۷۵ دستگاه تحویل داده بود. با انتشار این خبر، ارزش سهام تسلا حدود ۵ درصد کاهش یافت.

کاهش میزان تحویل خودروهای تسلا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴

تسلا از سال ۲۰۲۰ تاکنون خودروهای کمتری نسبت به دوره مشابه سال قبل تحویل نداده بود. همچنین از فصل سوم ۲۰۲۲ تا فصل آخر ۲۰۲۳، این شرکت همیشه بیشتر از ۴۰۰ هزار خودرو در یک سه‌ماهه فروخته بود. براساس میانگین نظرات مختلف تحلیلگران، انتظار می‌رفت این شرکت حدود ۴۵۷,۰۰۰ خودرو را برای دوره منتهی به ۳۱ مارس تحویل دهد.

تسلا این کاهش را تا حدی به‌دلیل فاز اولیه تولید مدل ۳ در کارخانه فرمونت و همچنین تأخیر در حمل‌ونقل ناشی از ناآرامی‌های دریای سرخ و آتش‌سوزی کارخانه این شرکت در برلین عنوان کرده است؛ در ماه مارس (فروردین)، فعالان محیط‌زیست زیرساخت‌های این کارخانه را به آتش کشیدند. البته پیش‌تر تسلا پیش‌بینی کرده بود که رشد سال ۲۰۲۴ کُند شود، زیرا این شرکت برای تولید خودروهای جدید در سال ۲۰۲۵ آماده می‌شود.

در چین، تسلا با افزایش رقابت از سوی سازندگان داخلی خودروهای برقی این کشور، ازجمله BYD و شرکت‌های تازه‌واردی مانند شیائومی مواجه شده است. پس از فروش ضعیف ماه ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ خودروهای این شرکت در چین، تسلا تولید مدل ۳ و مدل Y خود را در کارخانه شانگهای کاهش داد و درنتیجه برنامه کاری کارگران آن از ۶ و نیم روز به پنج روز در هفته کاهش یافت.

منبع: دیجیاتو

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر