استخدام رباتهای انساننما در کارخانه بنز
مرسدس-بنز اعلام کرد استفاده آزمایشی از رباتهای انساننما را در تولید محصولاتش آغاز کرده است. به گفته کارخانه از این رباتها برای کارهای «تکراری و سخت» استفاده میشود.
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرسدس-بنز اعلام کرد استفاده آزمایشی از رباتهای انساننما را در تولید محصولاتش آغاز کرده است. به گفته کارخانه از این رباتها برای کارهای «تکراری و سخت» استفاده میشود. رباتی که بنز استفاده میکند آپولو نام دارد و ساخت شرکتی آمریکایی به نام اپترونیک است. قد آپولو یک متر و ۷۳ سانتیمتر و وزنش کمی بیشتر از ۷۲ کیلوگرم است. آپولو میتواند تا ۲۵ کیلوگرم بار حمل کند. مرسدس-بنز از آپولو برای رساندن قطعه به کارگران در خط تولید و کنترل کیفیت قطعات استفاده میکند. روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز گزارش داده که این رباتها در کارخانه بنز در کشور مجارستان کار میکنند. مجارستان مشکل کمبود نیروی کار دارد و اتحادیههای کارگریاش به اندازه آلمان سختگیر نیست.
رباتهای کارگر در کارخانه بنز
مرسدس-بنز اعلام کرد استفاده آزمایشی از رباتهای انساننما را در تولید محصولاتش آغاز کرده است. به گفته کارخانه از این رباتها برای کارهای «تکراری و سخت» استفاده میشود.
رباتی که بنز استفاده میکند آپولو نام دارد و ساخت شرکتی آمریکایی به نام اپترونیک است. قد آپولو یک متر و ۷۳ سانتیمتر و وزنش کمی بیشتر از ۷۲ کیلوگرم است. آپولو میتواند تا ۲۵ کیلوگرم بار حمل کند.
مرسدس-بنز از آپولو برای رساندن قطعه به کارگران در خط تولید و کنترل کیفیت قطعات استفاده میکند. روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز گزارش داده که این رباتها در کارخانه بنز در کشور مجارستان کار میکنند. مجارستان مشکل کمبود نیروی کار دارد و اتحادیههای کارگریاش به اندازه آلمان سختگیر نیست.
جایگزین کردن کارگران با رباتها برای بسیاری از کارخانهها وسوسهانگیز است. اما مدیران بنز میگویند که این رباتها قرار نیست انسانها را بیکار کنند. یورگ برزر، مدیر تولید بنز همزمان با اعلام خبر استفاده از آپولو گفت که هدف این کارخانه ارزیابی پتانسیل رباتها برای انجام کارهایی است که مهارت کمی میخواهد. به گفته او با این کار وقت کارگران ماهر صرف کارهای تکراری و خسته
قویترین پورشه
پورشه نمونه جدیدی از مدل الکتریکی تایکان به بازار عرضه کرده که میگوید قویترین ماشین تولید انبوهی است که در تاریخ این کارخانه تولید شده است. این ماشین با قیمت پایه ۲۴۰ هزار یورو (۲۶۱ هزار و ۵۰۰ دلار) به بازار عرضه شده و خودروساز آلمانی برای نمایش قدرت و سرعتش با آن در دو پیست مشهور جهان رکوردشکنی کرده است.
تغییرات ظاهری ماشین نسبت به مدلهای دیگر تایکان جزیی است، اما قدرتش به ۱۱۰۰ اسب بخار افزایش یافته و وزنش نسبت به مدلهای دیگر تایکان ۷۵ کیلوگرم سبکتر است. ماشین را میتوان با دو صندلی یا چهار صندلی سفارش داد.
ماشینی که دو صندلی دارد برای رانندگی در پیست ساخته شده و به بسته تقویتی وایساخ مجهز است. وایساخ شهری در نزدیکی اشتوتگارت است که مرکز تحقیق و توسعه پورشه در آن قرار دارد. پورشه ده سالی است که یکی از قویترین بستههای تقویت ماشین خود را با این نام به مشتریان عرضه میکند.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تایکان با بسته وایساخ ۲.۲ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۰۵ کیلومتر در ساعت است. به این ماشین یک حالت به نام «حمله» اضافه شده که با فعال کردن آن قدرتش برای ده ثانیه حدود ۱۶۰ اسب بخار بیشتر میشود. پورشه میگوید ماشین با هر بار شارژ میتواند تا ۵۵۵ کیلومتر حرکت کند.
خودروسازان سالها است که از ربات در تولید ماشین استفاده میکنند، اما تاکنون رباتها ساکن بودند و تنها یک کار انجام میدادند. این اولین بار است که رباتها حرکت میکنند و میتوانند کارهای مختلف انجام دهند. مزیت دیگر استفاده از این رباتها این است که همراه با انسانها در فضای کارخانه کار میکنند و لازم نیست به خاطر آنها چیدمان و طراحی خط تولید را تغییر داد
بامو، مهمترین رقیب بنز هم ماه گذشته اعلام کرد که در یک تا دو سال آینده رباتهای انساننما را در کارخانهاش در آمریکا آزمایش میکند. رباتهایی که بامو قرار است به کار گیرد ساخت شرکت آمریکایی فیگور است.
هوندا و هیوندای سالها است که در زمینه ساخت رباتهای انساننما فعالیت میکنند، اما هنوز از این رباتها در خط تولید استفاده نکردهاند.
تسلا، سازنده آمریکایی خودروهای الکتریکی به تازگی نسل جدیدی از رباتهای انساننما به نام اپتیموس را نمایش داد. این شرکت هم اعلام کرده قصد دارد از این رباتها برای تولید ماشین استفاده کند. ایلان ماسک، مدیر تسلا پیشبینی کرده تعداد رباتهای انساننما در جهان تا سال ۲۰۴۰ به یک میلیارد برسد.