کد خبر: 182213
A

مصدومیت ۵۳۹ نفر و فوت ۱۲ نفر در حوادث چهارشنبه سوری از اول اسفندماه

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش شمار آسیب دیدگان اظهار کرد: تا ساعت ۱۷:۳۰ امروز ۲۲ اسفندماه، ۶۲۳ نفر براثر حوادث چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند؛ از این تعداد ۱۲ نفر فوت کرده‌اند.

مصدومیت ۵۳۹ نفر و فوت ۱۲ نفر در حوادث چهارشنبه سوری از اول اسفندماه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سازمان اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان، آسیب‌دیدگان و فوتی‌های حوادث "چهارشنبه‌سوری" را اعلام کرد.

 "چهارشنبه‌سوری" یکی از جشن‌های باستانی ایران است که در آستانه نوروز برگزار می‌شود اما متأسفانه در سال‌های اخیر، شیوه برگزاری این مراسم سنتی و اصیل، دستخوش تغییرات ناخوشایندی شده و این جشن قدیمی تبدیل به مراسمی برای انفجار مواد آتش‌زا و ترقه و مواد محترقه شده است.

متأسفانه سالانه تعداد زیادی از افراد در آستانه تعطیلات نوروزی، بر اثر انفجار این مواد دچار آسیب می‌شوند و عید نوروز را به کام خود و خانواده‌هایشان تلخ می‌کنند.

در این گزارش آمار لحظه به لحظه حوادث، مصدومین و فوتی‌های "چهارشنبه‌سوری" ارائه می‌شود:

ساعت 15 ـ 542 مصدوم و 12 فوتی

جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: از اول تا بیست و دوم اسفندماه 542 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری آسیب دیده‌اند؛ از این تعداد متأسفانه 12 نفر فوت کرده‌اند.

وی افزود: تعداد 41 نفر از مصدومان دچار قطع عضو، 258 نفر دچار سوختگی و 167 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند.

ساعت 16 ـ 551 مصدوم و 12 فوتی 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت 551 نفر از ابتدای اسفند تا ساعت 16 روز 22 اسفندماه خبر داد و گفت: از این تعداد 12 نفر فوت کرده‌اند.

بابک یکتاپرست افزود: تعداد 43 نفر دچار قطع عضو، 269 نفر دچار سوختگی و 177 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد 202 نفر توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند و 317 نفر نیز به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، 20 نفر از این مصدومان نیز در محل حادثه درمان شده‌اند.

 

ساعت 17:30 - افزایش شمار آسیب‌دیدگان به 623 نفر

 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش شمار آسیب دیدگان اظهار کرد: تا ساعت 17:30 امروز 22 اسفندماه، 623 نفر براثر حوادث چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند؛ از این تعداد 12 نفر فوت کرده‌اند.

 

یکتاپرست افزود: 43 نفر دچار قطع عضو، 200 نفر دچار آسیب چشمی و 284 نفر دچار سوختگی شده‌اند.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر