کد خبر: 162009
A

عدم پاسخگویی سازمان امورمالیاتی به خبر فرار مالیاتی ترکیش ایرلاین

ترکیش ایرلاین مبالغ قابل توجهی را بعداز قیمت رسمی بلیت به عنوان عوارض از مسافران دریافت کرده که این عوارض خارج از درآمد مشمول مالیات تا 35 درصد قیمت رسمی بلیت بوده است. بررسی های بعدی مشخص کرد این عوارض تنها از سوی ترکیش ایرلاین برای مسافران ایرانی محاسبه شده و به روشنی درآمدهای مالیاتی دولت ایران را دور زده است. برای بررسی چگونگی فرار مالیاتی ترکیش ایرلاین، نحوه محاسبه مالیات و حجم مالیاتی پرداختی این شرکت هواپیمایی به ایران با مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی تماس گرفتیم که قرار شد آقای سخنگو اطلاعات و جزییات بیشتری از مدیران مربوط بگیرد و پاسخگو باشد، اما بعد از چندین بار گفتگو و پیگیری، سخنگوی سازمان امور مالیاتی دیگر پاسخگو نبود.

عدم پاسخگویی سازمان امورمالیاتی به خبر فرار مالیاتی ترکیش ایرلاین

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ترکیش ایرلاین، هواپیمایی رسمی ترکیه روزانه حدود 10 پرواز روتین به ایران دارد که شش پرواز آن با ظرفیت حدود 1200 نفر برای بلیت‌های رفت و برگشت تهران است.

در حالی که حدود شش ماه است سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت‌های نظارتی بر ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی ایرانی را تشدید کرده‌ تا با گران‌فروشی و فروش خارج از نرخ‌های رسمی جلوگیری کنند، تجارت نیوز گزارش داده این سازمان‌ از فعالیت‌های شرکت‌های هوایی خارجی از جمله هواپیمایی ترکیش ایرلاین غافل شده‌ و اشراف کافی بر فعالیت‌های این شرکت‌ها ندارد.

بر اساس گزارش تجارت نیوز ترکیش ایرلاین مبالغ قابل توجهی را بعداز قیمت رسمی بلیت به عنوان عوارض از مسافران دریافت کرده که این عوارض خارج از درآمد مشمول مالیات تا 35 درصد قیمت رسمی بلیت بوده است. بررسی های بعدی مشخص کرد این عوارض تنها از سوی ترکیش ایرلاین برای مسافران ایرانی محاسبه شده و به روشنی درآمدهای مالیاتی دولت ایران را دور زده است.

برای بررسی چگونگی فرار مالیاتی ترکیش ایرلاین، نحوه محاسبه مالیات و حجم مالیاتی پرداختی این شرکت هواپیمایی به ایران با مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی تماس گرفتیم که قرار شد آقای سخنگو اطلاعات و جزییات بیشتری از مدیران مربوط بگیرد و پاسخگو باشد، اما بعد از چندین بار گفتگو و پیگیری، سخنگوی سازمان امور مالیاتی دیگر پاسخگوی خبرنگار سایت دیده بان ایران نبود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر