کد خبر: 168997
A

فرمانده نیروی دریایی سپاه: موشک‌های ما هوش مصنوعی دارند برای یک هدف آرایش گرفته و هدف بعدی را می زنند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: موشک‌های ما مجهز به هوش مصنوعی است و امکان شلیک از چند سامانه را دارا هستند و می‌توانند به سمت یک هدف آرایش بگیرند و حتی این موشک‌ها هدایت شوند که مثلا این هدف را منهدم نکنند و هدف بعدی را بزنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: موشک‌های ما  هوش مصنوعی دارند برای یک هدف آرایش گرفته و هدف بعدی را می زنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار علیرضا تنگسیری در تشریح فناوری های نوپدید که در نیروی دریایی سپاه بهره‌برداری شده است، گفت: ما در چهار حوزه اصلی شناوری، پهپادی، موشکی و زیرسطحی از علوم و فناوری های نوپدید استفاده کردیم. در بخش شناوری، ما توانستیم شناورها را مانند پهپادها هوشمند کنیم. شناورهایی که فاقد انسان هستند و می توانند بردهای بسیار بالایی را طی کنند، عملیات انجام دهند و برگردند.

وی در تشریح فناوری‌های نوپدید در بخش موشکی گفت: برد موشک و دقت موشک را بالا بردیم. موشک را به هوش مصنوعی مجهز کردیم. چون موشک‌های ما مجهز به هوش مصنوعی است امکان شلیک از چند سامانه را دارا هستند و می‌توانند به سمت یک هدف آرایش بگیرند و حتی این موشک‌ها هدایت شوند که مثلا این هدف را منهدم نکنند و هدف بعدی را بزنند.

وی با تأکید بر بومی‌سازی تجهیزات و سامانه‌ها با آخرین فناوری‌های در نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم که موشک‌های ما تماماً ایرانی و از سر موشک تا انتهای آن ساخت داخل است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نقش هوش مصنوعی در بخش پهپادی گفت: توانستیم پهپادها را هم به هوش مصنوعی مجهز کنیم که این فناوری روی بُرد و دقت هدف‌زنی و رادارگریزی آن‌ها مؤثر است. افتخار می‌کنیم که پهپاد را در یک مدت بسیار کوتاه با تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوپدید و با دانش بومی ‌تولید کردیم. تمامی تجهیزات این پهپادها شامل بال، بدنه، موتور، سیستم هدایت ساخت داخل است.

وی با بیان اینکه شناورهای زیرسطحی را مانند پهپاد و شناورهای سطحی هوشمند و به هوش مصنوعی مجهز کرده‌ایم تأکید کرد: این شناورها قادرند به صورت یک آرایش، فرمان بگیرند و به هدف حمله کنند، مأموریتی را در یک نقطه انجام دهند و بازگردند و حتی کار اطلاعاتی کنند.

وی با اشاره به اهمیت تحقیقات علوم و فناوری‌های نوپدید در نیروی دریایی سپاه، گفت: تکنولوژی‌های جدید و نوپدید در چهار حوزه شناوری، موشکی، پهپادی و زیرسطحی در نیروی دریایی سپاه به خدمت گرفته شده و موجب انباشت قدرت شده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر