کد خبر: 185266
A
۴۴سال پیش در چنین روزی:

ورود سلاح و مهمات شکاری و کمری به کشور ممنوع شد/ نیروهای ایران و عراق درگیر شدند

صفحه نخست روزنامه بامداد امروز در روز ۲۴ فروردین سال ۱۳۵۹ را مشاهده می‌کنید. درگیری بین نیروهای ایران و عراق در چند نقطه مرزی کشور که توسط ارتش سرکوب شد تیتر نخست این جریده است.

ورود سلاح و مهمات شکاری و کمری به کشور ممنوع شد/ نیروهای ایران و عراق درگیر شدند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صفحه نخست روزنامه بامداد امروز در روز یکشنبه ۲۴ فروردین سال ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید. درگیری بین نیروهای ایران و عراق در چند نقطه مرزی کشور که توسط ارتش و پاسداران سرکوب شد تیتر نخست این جریده است. بامداد در این زمینه نوشته است نیروهای عراقی با تلفات سنگینی عقب نشستند و عشایر ایران برای مقابله با مهاجمان عراقی اعلام آمادگی کرده اند‌‌. احضار سفرای ۵ کشور از ایران برای مشورت و ملاقات و گفتگوی سفیران ۸ کشور عضو بازار مشترک با بنی صدر تیترهای دیگر این روزنامه هستند. ضمنا به دستور ستاد مشترک ارتش، پادگان‌ها مامور آموزش فنون رزمی به مردم شدند همچنین ورزشکاران از رئیس جمهوری خواستند اعتراض ایران به تحریم بازی‌های المپیک در خاک شوروی مطرح شود. در خبری دیگر هم آمده است که در پی قطع رابطه با آمریکا و اعلام روز عید ملی اسلامی مردم ایران امروز قطع رابطه با امریکا را جشن می گیرند. مهندس مصطفی میرسلیم هم اعلام کرده است که مرحله دوم انتخابات مجلس شورای ملی ۱۲ اردیبهشت در کشور برگزار می شود. بر اساس گزارش خبرگزاریها و مطبوعات جهان هم متحدان اروپایی و آمریکایی نگران منافع اقتصادی خود در ایران هستند. به صفحه دوم روزنامه می رویم که از سوی دادستان کل انقلاب ورود هر نوع سلاح و مهمات شکاری و کمری ممنوع شده است. با هم متن خبر را مرور می‌کنیم؛

حجت الاسلام علی قدوسی دادستان کل انقلاب روز گذشته با صدور اطلاعیه ای ورود و ترخیص هر نوع سلاح و مهمات شکاری و کمری را ممنوع اعلام کرد. متن اطلاعیه به این شرح است؛

به منظور تسهیل عمل خلع سلاح و جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده عناصر ضدانقلاب تا اطلاع ثانوی از سوی دادستان کل انقلاب اسلامی ایران ورود و ترخیص هر نوع سلاح و مهمات شکاری و کمری ممنوع میشود. کلیه سلاحهایی که قبلا اجازه ورود آنها از سوی اداره دوم‌ ستاد مشترک صادر و در موقع ورود برابر مقررات نسبت به ترخیص آنها اقدام شده ولی در موقع خروج از گمرک توسط سپاه پاسداران و نماینده دادستانی اخذ شده است به استثناء تفنگهای گلوله زنی خودکار و نیمه خودکار و کالیبر کمتر از شش میلی متری و سلاح کمری، صاحبان آنها با مراجعه به مدیریت اسلحه و مهمات ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی نامه دریافت و با ارائه معرفی نامه به دادستانی و سپاه پاسداران نسبت به تحویل اسلحه خود اقدام نمایند. 

پروانه‌های حمل سلاح های شکاری غیرنظامیان و سلاح کمری و شکاری پرسنل نیروهای مسلح که قبلا توسط اداره دوم سابق صادر شده بود تا تجدید کارت و بررسی کامل روی افراد تا تاریخ ۱ مرداد ۱۳۵۹ اعتبار دارد.

کلیه سلاح هایی که بعنوان خلع سلاح از مردم قبلا جمع آوری شده از استرداد آن‌ها خودداری شود. هر نوع اسلحه و مهماتی که توسط نمایندگان دادستان‌های انقلاب و سپاه پاسداران انقلاب و نیز کمیته های انقلاب از مردم اخذ شده است در صورت بلاصاحب بودن و یا محکومیت صاحبان آن‌ها به دادستانی کل انقلاب مرکز در اوین باید تحویل داده شود. 

IMG_20230413_105450_570

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر