کد خبر: 183477
A
۳۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از دستور آیت‌الله خمینی برای حذف عکس‌های منتظری در ادارات

هاشمی رفسنجانی ۷ فروردین ۱۳۶۸ در خاطرات خود نوشت: نخست‌وزیر به دستور امام بخشنامه کرده که عکس‌های آقای منتظری را در ادارات بردارند.

روایت هاشمی رفسنجانی از دستور آیت‌الله خمینی برای حذف عکس‌های منتظری در ادارات

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ۳۵ سال پیش، هاشمی رفسنجانی در چنین روزی دوشنبه، ۷ فروردین ۱۳۶۸در خاطرات خود نوشت:

نزدیک طلوع آفتاب صدای انفجار مهیبی را شنیدیم بعد از سوال معلوم‌ شد در صنایع دفاع در سالن پر کن فشنگ، باروت‌ها منفجر شده یک نفر کشته و جمعی زخمی داشته است.

هاشمی رفسنجانی در ادامه خاطرات خود خود نوشت: آقای سرتیپ محمدحسین جلالی وزیر دفاع خبر داد که از طرف نخست‌وزیر بخشنامه شده عکس‌های آقای منتظری را از اتاق‌ها بردارند کسب تکلیف کرد و گفت مساله نامه امام اکنون در هیات دولت مطرح است. بنا گذاشتم‌ امروز در منزل باشم، ناراحتم، عفت هم خیلی ناراحت است. 

دکتر ولایتی تلفن‌ کرد و گفت شوروی‌ها پیشنهاد کرده‌اند که سفری محرمانه به این کشور داشته باشند نظر خواست نظر موافق دادم. اطلاع داد مساله عزل آقای منتظری از سوی امام در هیات دولت مطرح شده و نخست‌وزیر به دستور امام بخشنامه کرده که عکس‌های آقای منتظری را در ادارات بردارند. ظهر هم خبر مهمی درباره رهبری آینده از رادیو منتشر شد. 

از سپاه و ارتش در خصوص جمع آوری عکس آقای منتظری که امام دستور داده‌اند تلفنی سوال کردند دستور از طریق دفتر و از مسیر دولت ابلاغ شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر