کد خبر: 154429
A

نژاد بهرام، عضو شورای شهر پیشین تهران: در کجای قانون نوشته شده که شهرداری به مسئله حجاب ورود کند؟

یک عضو سابق شورای شهر تهران عنوان کرد: شهرداری براساس ماده 55 قانون شهرداری ها مکلف به انجام وظایف خاصی برای شهر است که مسوولیت ضابط امنیتی و قضایی در آن نیست/ به نظر می‌رسد قانون به حاشیه رانده شده و شهرداری تعریف جدیدی از قانون برای خود نوشته است و مسوولیت همه نهادهای انتظامی و قانون‌گذاری را برعهده گرفته است.

نژاد بهرام، عضو شورای شهر پیشین تهران: در کجای قانون نوشته شده که شهرداری به مسئله حجاب ورود کند؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر پیشین تهران در یادداشتی که در شماره امروز روزنامه آرمان امروز داشته، نوشته است:

شهرداری براساس ماده 55 قانون شهرداری ها مکلف به انجام وظایف خاصی برای شهر است که مسوولیت ضابط امنیتی و قضایی در آن نیست. 

به نظر می‌رسد قانون به حاشیه رانده شده و شهرداری تعریف جدیدی از قانون برای خود نوشته است و مسوولیت همه نهادهای انتظامی و قانون‌گذاری را برعهده گرفته است!

اقدام اخیر شهرداری در ممانعت از ورود شهروندان که نوع پوشش متفاوتی دارند یقینا در حوزه صلاحیت این نهاد نیست ، و بکارگیری نیروی انتظامی و حفاظت مترو برای این اقدام مطمئنا در حوزه اختیارات آن نیست!

براساس مصاحبه شهردار تهران :" مواجهه یگان حفاظت شهرداری با بی‌حجابان‌ در قدم نخست اطلاع رسانی سپس تذکر و سپس ممانعت از ورود به ایستگاه‌های مترو است."

با توجه به این نقش جدید خود ساخته برای شهرداری ظاهر ماده 55 قانون شهرداری ها به حاشیه کشانده شده  و وظایف تعریف شده ، کمتر مورد توجه است 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر