کد خبر: 122628
A

کنایه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به عربستان؟/ مجتبی ذالنوری: برخی کشورها که تاکنون روی صندوق رأی را ندیدند مورد حمایت سران نظام سلطه هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیداری کشورها را یکی از ضروریات دفع نیات دشمنان منطقه دانست و گفت: تلاش برای تقریب و هم افزایی برای حفظ امنیت منطقه و تقویت دوستی و برابری در بین ملت ها و کشورهای منطقه راه چاره مقابله با این ناامنی ها در منطقه است.

کنایه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به عربستان؟/ مجتبی ذالنوری: برخی کشورها که تاکنون روی صندوق رأی را ندیدند مورد حمایت سران نظام سلطه هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام مجتبی ذالنوری در خصوص صلح و امنیت منطقه‌ای، اظهار کرد: علت ناامنی‌های منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، اهمیت منطقه از نظر ژپوپلتیکی، ژئواستراتژیک، ژئواکونومیک و اقتصادی است. ۶۴ درصد ذخایر انرژی دنیا در خلیج فارس قرار دارد و همچنین مهد ادیان الهی است. اکثریت منطقه مسلمان هستند یعنی اگر تمدن‌های غربی نقطه رقیبی در دنیا برای خودشان ببینند، آن نقطه رقابت، خاورمیانه و خلیج فارس است. اگر حیات اقتصادی خود را در خطر ببینند، آن خطر، میزان تسلط آنها بر خاورمیانه است.

ثبات منطقه به نفع استکبار نیست

او در ادامه افزود: لذا این شرایط وضعیتی را به وجود آورده که قدرت های بزرگ به منطقه چشم طمع داشته باشند و با هر چیزی که مانع تامین منافع نامشروع آنها شود، مقابله کنند؛ لذا آرامش، همزیستی و همگرایی در منطقه به نفع آنها نیست. باید منطقه ناامن و آب گل الود باشد تا بتوانند ماهی مراد خود را صید کنند؛ بنابراین لازمه رسیدن آنها به منافعشان این است که کشورهای منطقه را به جان هم بیندازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای ایران هراسی، اظهار کرد: ایران هراسی برای آنها محور اصلی است که ملت ها و کشورهای منطقه را بترسانند و اگر در این کار موفق شدند، می‌توانند به عنوان قیم، سر سفره کشورهای منطقه بنشینند و با پول آنها، در منطقه دخالت کنند؛ تسلیحات خودشان را بفروشند و همچنین بتوانند معاملاتی مثل معامله قرن و ۴۰۰ میلیارد دلاری با بعضی از کشورهای منطقه ببندند. گسترش ابزارهای جنگ مذهبی، تقویت گروه‌های تروریستی، اختلافات قومی و مذهبی، اختلاف عجم و عرب و هلال شیعی و… همه محورهایی است که نظام سلطه بر آن تمرکز دارد تا بتوانند منطقه را ناامن و منافع خودشان را تامین کنند.

همگرایی راه چاره مقابله با ناامنی منطقه

ذالنوری با تاکید بر لزوم توجه کشورها به همگرایی و همزیستی مسالمت آمیز، اظهار کرد: بنابراین امروز یکی از ضرورت‌ها ، بیداری کشورهای منطقه و توجه به نیات شوم قدرت های بزرگ و استکباری است. تلاش برای تقریب و هم افزایی برای حفظ امنیت منطقه و تقویت دوستی و برابری در بین ملت ها و کشورهای منطقه، راه چاره مقابله با این ناامنی ها در منطقه است.

برخی از حکام منطقه ضروت همگرایی را درک نکرده‌اند

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به همگرایی کشورهای منطقه گفت: زمانی تلاش برای همگرایی موثر می‌شود که حکام و ملت‌های منطقه، ضرورت این همگرایی و هم افزایی را متوجه شوند؛ ولی متاسفانه یکی از موانع دفع خطر قدرت‌های بیگانه، وابستگی بعضی از حکام  و روسای جمهور به ویژه تسلط خانوادگی بعضی از قبایل، در منطقه است؛ این قبایل تاکنون روی صندوق رأی را ندیدند و با دموکراسی آشنایی ندارند و عامل بقاء آنها، تکیه بر ذخایر و ثروت‌های کشورهای زیر سلطه خود و دوم هم قدرت‌های بیگانه ای است که آنها را در منطقه حفظ کرده است؛ این قبایل چون پشتوانه مردمی خود را ندارند، بنابراین هر چیزی که بخواهد حضور مردم را در منطقه تقویت کند، به شدت به مقابله می پردازند چون حیات خودشان را در دور نگه داشتن ملت ها از منافع خودشان و مرهون حمایت های سران نظام سلطه می دانند.

دوستی ملت‌های منطقه تقویت شود

ذالنوری در ادامه افزود: من معتقد هستم که قبل از همه، خود این حکام باید بدانند که سران استکبار جهانی و نظام سلطه، عشق و علاقه ای به مردم و منافع منطقه و حتی حکام ندارند و فقط برای منافع خودشان تلاش می کنند پس باید تکیه بر مردم خود داشته باشند و دوستی ملت های منطقه را تقویت کنند.

بیداری منطقه، توطئه‌های خائنانه را کمرنگ تر می‌کند

او در پاسخ به آینده منطقه خاورمیانه گفت: مسابقه ای در بعضی از کشورهای وابسته منطقه برای اجرای معامله قرن و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی ایجاد شده است؛ ولی چون با باطن و فطرت منافع ملت های منطقه سازگاری ندارد، بار کجی است که به منزل نمی رسد؛ بنابراین ممکن است مدت کوتاهی بعضی از این اقدامات در سطح حُکام، در منطقه تاثیر داشته باشد که بالاجبار این موضوع را استمرار دهند؛ ولی هر چه بیداری اسلامی در منطقه بیشتر شود، ناپایداری این سیاست های خائنانه هم بیشتر خواهد شد؛ بنابراین هر چه بیداری در دنیا رو به افزایش باشد، یقینا این توطئه ها بی رنگ تر خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر